Számomra mindig jelzésértékű volt az, hogy valaki használ – e parfümöt, és ha igen, milyet. Ez nem volt mindig így, ahogy idősödtem, ez a szokásom szépen lassan alakult ki. Rájöttem, hogy a legtöbb ember, aki valamelyest ad magára, bizony használ valamilyen illatszert. Persze olyan igényes emberek is vannak, akik nem igazán szeretik az illatokat, de most elsősorban nem rájuk gondolok. Régen hajlamos voltam beleesni abba a hibába, hogy volt egy csomó parfümöm, és annak megfelelően váltogattam őket, hogy éppen milyen hangulatom volt. Azonban már megtanultam, hogy ha igazán kifinomultak szeretnénk lenni, akkor érdemes kiválasztani a „saját” illatunkat, és csak azt az egyet használni akár hosszú évekig. Így lesz egy illat, amit ha megéreznek az emberek, mi fogunk róla eszükbe jutni. Hihetetlen, hogy mennyi tud dobni a hangulatomon, amikor befújom magam egy kis parfümmel. Az embernek az máris emeli valamennyire a komfortérzetét.
De ha rossz kedvem van, nem csak a parfümök tudnak javítani a kedélyemen, hanem a tibeti hangtál is. Ezeket az egyik ismerősöm ajánlotta, amikor éppen egy mélyponton voltam az életemben, és be kell valljam, tényleg nagyon sokat segítettek. A tibeti hangtál az egyfajta álló harang, és a perem rezgésével generál frekvenciát. Nagyon elterjedt, számos területen előszeretettel használják, csak úgy, mint zenére, pihenésre, meditációra, és számos más célra, hiszen rengeteg jótékony hatással bír. Felhasználva ezeknek a hangtálaknak a rezgéseit, alkalmasak a gyógyításra is, ugyanis képesek aktiválni vagy pedig egyensúlyba hozni az emberi test csakráit.
Szerintem az is hozzáad ezeknek a tálaknak az értékéhez, hogy kézzel készítik őket. Az ember, ha megvesz egy terméket, és tudja, hogy nem futószalagon lett legyártva, hanem kézzel készítette valaki, akkor mindjárt másképpen fogja használni. Legalább is nekem ez a saját személyes tapasztalatom. Ugyanis ezekben a tárgyakban benne van a készítő által belefektetett idő, energia, és az sem elhanyagolandó, hogy nagy valószínűséggel jobb minőségűek, mint a tömegtermeléssel előállított társaik. A hangtálak készítése többféle folyamatot igényel annak érdekében, hogy a végeredmény minél tökéletesebb legyen.
Először is a szükséges mennyiségű fém megolvasztásra kerül egy kemencében. Ezután ezt a forró olvasztmányt kiveszik a kemencéből, és a kívánt méretűre és vastagságúra formázzák. Majd következik a kézi kalapálás, amikor is kialakítják a tálak megfelelő formáját. Amikor véget ér a kalapálási folyamat, akkor kezdetét veszi a tibeti hangtálak csiszolása és egyedi motívumokkal történő ellátása. Mindegyik tál más és más mintázatú, vannak egyszerűbbek, de vannak olyanok is, amiket egészen elképesztő rajzokkal látnak el. Ez a szép az egészben, nincs két ugyanolyan darab.
A tökéletes végeredmény érdekében, azaz, hogy el lehessen érni a megfelelő rezonanciát, a készítők hétféle fém ötvözéséből hozzák létre a tálakat. Ez a hétféle fém a hagyomány kialakulása idején ismert hét bolygót szimbolizálja, ezáltal bevonják az asztrológia erejét is a folyamatba. Azt hiszem, azért is vagyok ekkora szerelmese a tibeti hangtálaknak, mert a mai világban nagyon kevés olyan dolgot lehet találni, aminek készítése során még ennyi fontos tradíciót követnek. Hozzá vagyunk szokva a gépiesített folyamatokhoz, illetve ahhoz, hogy bármit bármikor megkaphatunk. Nagyon fontos, hogy legyenek olyan hagyományok, mint a tibeti hangtálkészítés, ugyanis nem csak a testnek, hanem a léleknek is nagyon jót tesznek.